fbpx

Påskehilsen fra Oase

Vi ønsker alle Oase-venner en god og velsignet påske. Eivind Arnevåg har skrevet en andakt og vi gir oppdatering på stevnet og annet arbeid vi holder på med.

Disiplene satt isolert. De var redde. De hadde stengt dørene. Ville de også bli satt i fengsel?  Eller dø? Vi lever i usikre tider. Mange kjenner på isolasjon, ensomhet, frykt, og uro for dagen i dag og dagene som ligger foran. Jesus er redningen. Han er oppstanden! Han kom gjennom stengte dører. Han vil også komme til deg og meg i dag. Det første han sier til sine skremte disipler er dette: «Fred være med dere». Kan vi høre hans milde stemme i dag? Der du er. Nå. Disiplene fikk høre det to ganger. Igjen sa Jesus til dem: «Fred være med dere».

Jeg trenger å høre det hver dag. Fred være med deg i dag Eivind. Der ligger min identitet. I livet mitt, i tjenesten min og hvordan jeg tenker. Jeg er glad i fred. Vi kan «eie hans fred» står det i Bibelen. Paulus sier i Romerne 5 som har overskriften: Fred med Gud.

Da vi altså er blitt rettferdiggjort ved tro, har vi fred med Gud, vår Herre Jesus Kristus.

Jesus er redningen. «Redningsmannen er oppstanden» synger vi 1.påskedag.Frelsen og Freden er i Jesus. Og i disse tider er Håpet en utfordring for mange. Er det håp? Noen gode «Oase-vers» kan du og jeg ta med oss ut i denne dagen og denne høytiden. Rom.5,5.

Og håpet skuffer ikke, for Guds kjærlighet er utøst i våre hjerter ved Den hellige ånd som han har gitt oss. «Bli fylt av Ånden» er Oases visjon. Den gjelder ikke minst i tøffe tider.  Jeg velsigner deg og dine i Jesu navn til å ta imot Freden fra Jesus. Som han kjempet for. Og som han vant!

SommerOase

Det blir en spesiell og annerledes påske også i år. Og midt i nedstengningen gleder vi oss til vi igjen kan treffes til sommerstevne med mennesker fra hele landet. Hvordan sommerstevnet blir i sommer vet vi ikke helt enda, men vi vet at vi fortsatt vil samle så mange vi kan til SommerOase i Fredrikstad.

Flere hundre har allerede meldt seg på og vi gleder oss til å skape et trygt og godt stevne innenfor de rammene som er mulig. Kanskje må vi dele oss på flere mindre lokaler i Fredrikstad. Kanskje kan vi dele av den store hallen i flere mindre haller. Kanskje må vi bruke flere telt ute. Det praktiske løser vi når vi vet hvilke begrensninger som gjelder for sommeren. Vi ser fram til å dele mer om programmet for SommerOase med dere utover våren

Digitalt bønnemøte

Fra november i fjor, når Oslo ble nedstengt og Bønnehuset ikke har fått anledning til å møtes i kapellet, har det vært Zoom-møter hver mandag kl.19.00, ledet hjemmefra av Eivind og Merete Arnevåg.  Her har vi hatt mange gode talere, og fordelen er at vi kan invitere folk fra hele landet, og andre land, til å være med oss.  Det har vært gradvis økning hele veien og sist mandag var vi over 70 personer samlet fra mange steder rundt omkring i landet vårt.  Vi deler i grupper og har 30 minutter hvor vi kan dele med hverandre respons på det som har vært talt om, og ikke minst at be og velsigne hverandre i grupper.  Det har vært et godt pusterom og påfyllsrom gjennom vinteren.

Ønsker du å være med, så send en mail til eivind@oase.no så får du tilsendt linken vi bruker for disse samlingene.

Vi har også åpen samtale og forbønnstelefon hver mandag. Trofaste og erfarne Oase-veiledere setter av tid hver uke for å prate med de som ringer. Telefonen er åpen hver mandag kl. 15-21 og telefon nr er: 404 11 420.

Ha en god og velsignet påske.

Beste hilsen,
Eivind Arnevåg
Daglig leder Oase

Del artikkelen:
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Twitter

Følg oss

Meld deg på nyhetsbrev

Hvorfor delta
på Oase?